onsdag 12. august 2009

mekke knipse mekke knipse

jeg har rigget til et lite og ikke veldig funksjonelt men greit nok lysstudio i hjørnet mitt. tilgjengelighet er alfa omega : mekke, knipse, mekke, knipse, mekke, knipse



for eksempel mekket og knipset jeg dette,
som er et foreløpig tak over et telefonrom (jeg bygger modeller i 1:50 når jeg blir lei av plan/snitt/fasader i 1:500)
jeg har altså mekket selve rommet under også, men det ble litt danskebåtish, og egner seg ikke for offentliggjøring. jeg liker å snu litt på modellene jeg lager; plutselg åpenbarer det seg noe fra en annen vinkel enn den jeg jobbet fra.



altså - innsatte får ringe 20 minutter i uka. jeg tror det begrensede antall minutter i stor grad skyldes det faktum at det kun er 1 telefon på deling mellom 20+ stykker, og at telefonen ofte befinner seg inne på vaktrommet. jeg har tenkt til å legge opp til at det kan etableres flere telefonrom, sånn at det ihvertfall ikke er antallet det står på. (enkelte/alle samtaler avlyttes også, så antall minutter skyldes nok i tillegg mangel på ressurser blant de ansatte, menmen. kanskje man kan ta opp samtalene, istedenfor å overhøre de direkte?)
i dette telefonrommet skal man kunne gjøre alt fra å diskutere saken sin med en advokat til å ha telefonsex med kjæresten sin, så jeg tenkte å lage et slags møbel som er litt mer enn en stol og et bord, if you catch my drift..? velvel, jeg er på vei, prøvde meg med litt kurver, men jeg og kurver er ikke på talefot enda, så tror jeg må kapitulere tilbake til de rette linjene, jeg.)


ellers tok jeg et bilde av mitt nyeste smykke, kjøpt inn i anledning diplomoppgaven, for den som ikke forstod det umiddelbart. fuglen jobber hardt for å komme seg ut av det lille buret, stakkars..



og så gjorde jeg en aldri så liten testprint av heftene mine.
250 sider bilder og babbel :

1 kommentar:

  1. "i dette telefonrommet skal man kunne gjøre alt fra å diskutere saken sin med en advokat til å ha telefonsex med kjæresten sin, så jeg tenkte å lage et slags møbel......"

    ...*fnise*....må si slutten av denne setningen ikke var like spennende som de skitne forventningene mine....

    SvarSlett

 
Blogglisten